RADIO effectief en dicht bij je doelgroep.
Dé reden waarom radioreclame effectief werkt voor veel adverteerders is simpel: iedere week luisteren miljoenen Nederlanders naar de radio. Populaire luisterplaatsen zijn de auto, het werk, en thuis onder het eten of wakker worden met een wekkerradio en luisteren in de douche. Op deze tijden kun je met radioreclame heel dicht bij de luisteraar komen en een belangrijke reden waarom werkt voor veel ondernemers.
Dit is de reden waarom radioreclame werkt voor veel bedrijven
- Radio reclame blijft hangen
- Herhalingsfactor is krachtig
- Het gehele proces van radioreclame enkele werkdagen in beslag;
- Radiostations zijn goed in grote getallen aanwezig waardoor gericht een doelgroep wordt bereikt;
- Radioreclame is de manier om top-of-mind te blijven;
- Luisteraars blijven trouw aan hun radiozender
- Radioreclame wordt minder snel weg gezapt.
- Radiozendtijd is voordelig.
- Het is vluchtige media
- Radiocommercials spreekt tot verbeelding.
Hoe zet je nou effectieve radiocampagnes op?
Wanneer je adverteert op de radio brengt dat overwegingen met zich mee. Het begint bij de keuze van de radiozender. Kies voor een zender die aansluit bij het imago, leeftijd en interesses van je doelgroep om de mix van luisteraars te bereiken. Het is super interessant om te targetten op een specifieke regio. Hiervoor worden zenders ingezet die specifiek gericht zijn op een provincie of stad. Ook is een mix van lokale zenders mogelijk.
Wil je direct een commercial realiseren waar iedereen over praat en je meteen de helft van alle Nederlanders bereikt? Dan zet je de populairste radiozenders van Nederland in. Na het bepalen van de radiostations heb je uiteraard keuze in de lengte van de radiospot. Wij adviseren graag een zo kort mogelijke radiocommercial van bijvoorbeeld 10 seconden, zodat je meer contactmomenten over de dag hebt.
We denken graag mee om iets unieks te realiseren wat met kop en schouders boven alles uitsteekt.
Kan jij je antwoord niet vinden?
Heeft u nog vragen? Neem dan contact met ons op of bekijk onze FAQ voor alle veel gestelde vragen.